BENVINGUTS/ES

Blog d'Irene, Blanca i Vicente de 4tc. On treballarem diferents asignatures.

martes, 1 de junio de 2010

REDACCIÓ ÈTICA.



¿Es legítim usar la violència contra un tirà?

La Real Academia Espanyola (RAE) atribueix la paraula tirà a aquella persona que obté contra dret el govern d’un Estat, i el dirigeix sense justicia i amb els seus propis interessos. També defineix a aquelles persones que abusen del seu poder, superioritat o força en qualsevol concepte o matèria i també simplement al que imposa eixe poder i superiorat en un grau extraordinari.

És just atentar contra la vida d’una persona que fa el mateix amb la dels demés? Des del meu punt de vista si. Opine que ningú te dret a atemptar contra la vida d’un ser viu; en aquest cas els humans i menys si la rao de fer-ho és per “diferent ideologia” o “rebeldia contra un sistema imposat a la força”. Ademés, cal tindre present que tal i com ho defeneix la RAE, “un tirà dirigeix el govern de l’Estat sense justicia” i per a que hi haja Pau en el món, és necessari que primer hi haja justicia.

En definitiva, si hi hagués un tirà crec que el millor seria un acte de rebeldia pel poble per a destituir-lo, i si aquest anteriorment ha estafat a la població, mentit, o prohibit qualsevol dret humà hauria de ser castigat per la llei, però si ha assassinat és mereix o bé la cadena perpetua o la mort.


Blanca Carreras Gamón


___________


Jo no soc partidària per a res d’utilitzar la violència. Però si es tracta d’utilitzar-la front a un tirà estic totalment d’acord. Em pareix molt bé utilitzar la violència en contra d’una persona que utilitza la violència de forma injusta i que pot fer mal a la gent pel fet de no pensar com ell.

Com he dit no sóc gens partidària d’utilitzar la violència, perquè seria una forma de rebaixar-se al nivell d’aquest, però pense que en aquest cas estaria d’acord perquè el fet de dialogar no serviria de res amb un dictador.

Per a acabar, dir que cada persona té el seu punt de vista, que segurament molta gent no pense de la mateixa forma que jo, i també es segur que si aquesta pregunta haguera segut formulada als meus avis, sé perfectament quina seria la seua resposta.


Irene Domingo Godoy.


___________


Jo crec que sobre aquest tema segons la persona pot aber un tipus de pensament i de ideologia.

Ja sols des del meu punt de vista crec que n’hi han diversos arguments.

Jo crec que un tirà es mereix tota la violència del món. Si fa mal a la teua família, als teus amics , a gent del teu entorn, si crec que seria legítim usar la violència contra ell.

Si afecta a persones que no coneixes i a ti també o siga un problema d’un païs jo crec que no seria legítim i a la vegada si.

Al mateix temps pense que usar la violència contra un tirá seria rebaixar-se al seu nivell i no seria apropiat.

Quan la tirania está dins de la injustícia extrema jo crec que si que seria legítim usar la violència.

En el fons es un tema que segons la persona poden aparéixer molts i molts arguments ja que sols en el meu mateix pensament ni han moltes idees sobre aquest tema pero en resum crec que segons el moment, la circumstáncia i que acte siga es legítim usar o no usar la violència contra un tirá.


Vicente López.


No hay comentarios:

Publicar un comentario